Manapság egyre többször esik szó arról a tényről, hogy a közösségi oldalak bármikor szüneteltetnek1, átmeneti időre elérhetetlenné válhatnak- tapasztaltunk már ilyet és fogunk is még- vagy egyszerűen fizetőssé válik, a szolgáltatás ez által csökkenhet az elérhető célközönség nagysága.
Ellenben, ha rendelkezünk saját honlappal, akkor az a mi irányításunk alatt van, sokkal inkább lehetőséget ad a termékek, szolgáltatások, művészeti alkotások bemutatására és olyan plusz funkciókkal is el lehet látni, ami egy szociális média felületen nem megvalósítható.
Egy jól megtervezett webhely növelheti hitelességet, bizalmat ébreszthet a látogatóban.
Tehát kiknek lehet valóban hasznos saját weboldallal rendelkezni?
Vállalkozások és helyi vállalkozások: Nem is kell fejtegetni mennyire fontos a vállalkozások számára hogy egy jól átlátható és informatív weboldallal rendelkeznek, hisz az online jelenlét segítségével könnyedén elérhetővé válnak a célközönség számára. Lehetőséget ad arra, hogy bemutassák termékeiket vagy szolgáltatásaikat, megosszák elérhetőségeiket és növeljék az ügyfélbázisukat.
Online kereskedők és e-kereskedők: Az online kereskedőknek és e-kereskedőknek elengedhetetlenül fontos a weboldaluk megléte. Egy jól kialakított webáruház lehetőséget ad arra, hogy termékeiket online értékesítsék, növeljék az eladásokat és elérjék a szélesebb piacot. Egy weboldal lehetőséget ad a termékek bemutatására, vásárlási folyamat egyszerűsítésére és bizalmat épít az online vásárlók körében.
Szakemberek és szolgáltatók: Olyan szakemberek és szolgáltatók mint például ügyvédek, orvosok, tanácsadók, szépségszalonoknak többsége is rendelkeznek saját weboldallal melyen keresztül bemutathatják munkáikat, árlistájukat, folyamataikat, a rólak alkotott véleményeket valamint az ügyfelek számára könnyebbé teszi a kapcsolatfelvételt és időpontfoglalást.
Alkotók és művészek: A zenészek, fotósok, írók, grafikusok és más művészek szintén használhatják munkáik és szolgáltatásaik bemutatására, áruk értékesítésére és a közönségükkel való kapcsolatfelvételre.
Nonprofit szervezetek: A civil szervezetek, jótékonysági szervezetek és nonprofit szervezetek használhatják a webhelyeket a figyelem felkeltésére, küldetésük megosztására, adományok gyűjtésére és önkéntesek toborzására.
Szerzők és kiadók: A szerzők népszerűsíthetik könyveiket, megoszthatnak részleteket, és kapcsolatba léphetnek az olvasókkal a szerzői a honlapjukon. A kiadók bemutathatják katalógusukat, hirdethetnek akciókat, törzsvásárlói kedvezményeket adhatnak és az esetek többségében házhozszállítási lehetőséget is felajánlanak a vásárlók részére.
Lényegében minden olyan személy, aki online jelenlétet szeretne kialakítani, információkat megosztani, termékeket vagy szolgáltatásokat értékesíteni, vagy kapcsolatba lépni egy közönséggel vagy közösséggel, profitálhat a saját webhelyéből. Sokoldalú platformként szolgál szélesebb közönség elérésére és megszólítására.
- Kép forrása: freepik.com ↩︎